maandag 25 januari 2010

Nostalgische poppetjes


Afgelopen week kreeg ik een boek. Niets bijzonders zou je zeggen, waren het niet dat dit boek gekocht was op een rommelmarkt in Zweden door een lieve collegea die aan mij moest denken toen zij daar een handwerkboek zag liggen. Ontroerend aardig. En laat zij nou ook nog, van alle duizenden boeken die er bestaan, een boek gekozen te hebben dat mijn moeder vroeger al had en waaruit ik heb leren breien!

Het laaste patroon van Stora boken om handarbete is een klein gebreid poppetje van restjes. Heel leuk (maar erg lastig mooi op de foto te krijgen). Ik werdt er helemaal nostalgisch van en je kan dus wel raden wat ik de rest van de week heb zitten doen...


Wel even onderbroken om een tasje te haken voor een jarige kleuter. Haken is mijn ding, maar ik moet zeggen dat het breien ook best goed ging en wie weet zal ik de breipennen vaker ter hand nemen.

1 opmerking:

Steekjes en Stygn zei

Wat een tempo houd jij erop na. Dat je er nu al weer 3 afhebt. Ze zijn wel leuk hoor. Maar goed dat je ergens nog een paar restjes had.(hi hi)
mormor