zondag 21 februari 2010

Herinneringen

Hoewel Nederlands van oorsprong ben ik opgegroeid in Zweden, in Norrköping om precies te zijn. Het leven daar is toch wel heel anders dan hier en die jaren vormen dan ook de basis voor wie ik ben geworden. Recent ontving ik het bericht dat een van de mensen die in die tijd heel belangrijk voor mij was is overleden. Jalle was een apart figuur met veel gevoel voor humor, charme en een passie voor muziek. Een aantal jaren vervulde hij een vadersrol voor mij en het is een vreemd gevoel dat hij er nu niet meer is.
Het heeft er ook toe geleid dat ik de afgelopen dagen steeds afdwaal uit het nu en terugga naar mijn jeugd. De goede en de minder goede dingen passeren de revue en de herinneringen geven nieuwe betekenis aan de dingen die nu om mij heen gebeuren. Hoewel leven in het nu in is, moet ik zeggen dat af en toe een reis naar het verleden maken, bij mij tenminste, zorgt voor rust en nieuwe perspectieven. Nuttige inzichten die het nu weer net iets hanteerbaarder maken.
Je zou kunnen zeggen dat Jalle, na al die jaren, dus weer een soort vaderlijke gids is geworden. Ik zal hem missen.

1 opmerking:

C De-sign zei

TACK för dina tröstande ord.....jag gillar ju att bli äldre...längtar till den dag jag är fri att skapa vad jag vill......och hur mycket jag vill! Nu ska jag ha trevligt med mamma..ska ut och handla nu så vi har god mat! Ha det så bra Kram fr C